OREKS, Rreziku i diabetit mund të ulet duke konsumuar dridhëra të plota

Hulumtimi i ri amerikan ka zbuluar se ngrënia e karbohidrateve me cilësi të lartë si drithërat, duket se shoqërohet me një rrezik më të ulët për diabetin e tipit 2.

Kryer nga studiues të Qendrës Mjekësore të Universitetit Erasmus dhe Harvard T.H. Shkolla e Shëndetit Publik Chan, hetimi i ri në shkallë të gjerë analizoi të dhëna nga pjesëmarrës në tre studime ekzistuese, duke përfshirë 69.949 gra nga Studimi i Shëndetit të Infermierëve, 90.239 gra nga Studimi i Shëndetit të Infermierëve 2, dhe 40.539 burra nga Profesionistët e Shëndetit.

Studiuesit zbuluan se kur pjesëmarrësit zëvendësuan kaloritë nga acidet yndyrore të ngopura, yndyrnat e pangopura, proteina shtazore dhe proteina bimore me karbohidrate të një cilësie të lartë, ato duket se kishin një rrezik më të ulët nga diabeti i tipit 2.

Zëvendësimi i karbohidrateve me cilësi të ulët me yndyrna të ngopura, megjithëse jo me lëndë ushqyese të tjera, ishte gjithashtu i lidhur me një rrezik më të ulët të diabetit tip 2.

“Marrja e lartë e karbohidrateve është sugjeruar të shoqërohet me një rrezik më të lartë të diabetit tip 2”, tha drejtuesi i ekipit hulumtues, Kim Braun, PhD. “Ne kemi parë nëse ky efekt është i ndryshëm për karbohidratet me cilësi të lartë dhe karbohidratet me cilësi të ulët, të cilat përfshijnë kokrra të përpunuara, ushqime me sheqer dhe patate”.

“Këto rezultate nxjerrin në pah rëndësinë e dallimit midis karbohidrateve nga burime të larta dhe me cilësi të ulët gjatë ekzaminimit të rrezikut të diabetit”, tha Braun. “Kryerja e studimeve të ngjashme tek njerëzit me prejardhje të ndryshme socio-ekonomike, etnitë dhe mosha do të tregojnë se sa të zbatueshme janë këto gjetje për grupet e tjera”.

Braun do të paraqesë gjetjet si pjesë e Nutrition 2020 Live Online, një konferencë virtuale e organizuar nga Shoqata Amerikane për Ushqyerjen (ASN).

Klinika Mayo shpjegon se kokrrat e plota janë ose të pranishme në të gjithë formën e tyre dhe janë një ushqim i vetëm si orizi kaf, ose i hedhur në një miell duke ruajtur të gjitha pjesët e farës (krunde, mikrob dhe endosperm) dhe përdoren si përbërës të tillë si petulla ose miell gruri të plotë në bukë. Krahasuar me llojet e tjera të drithërave, drithërat janë më të larta me fibra dhe lëndë ushqyese të tjera të rëndësishme, të tilla si vitamina B, hekur, folate, selen, kalium dhe magnez. Shembuj të drithërave të tëra përfshijnë elbin, oriz kaf, grurin, meli, miell tërshërë dhe bukë me grurë të plotë, makarona.

Kokrrat e plota lidhen gjithashtu me një rrezik më të ulët të sëmundjeve të zemrës, kancereve të caktuara dhe probleme të tjera shëndetësore.

Luan Kondi

Burimi: Relaxnews